?

Log in

No account? Create an account
В качестве информации - Maxim Pshenichnikov
July 19th, 2014
01:11 pm

[Link]

Previous Entry Share Next Entry
В качестве информации
Я вчера разбирался с сообщением New York Times (вроде бы), что якобы украинский диспетчер вел малазайский Боинг по маршруту, который в полночь на 17 июля был закрыт российской диспетчерской службой, о чем есть сответствующая нотификация. И как же так, непорядочек получается.

Суть там в том, что маршрут действительно был закрыт, но только до эшелона 320, а Боинг вели по 330 (если я цифры не путаю).

Сейчас полез смотреть на запись, где я приводил ссылку, -- а ее, судя по всему, стерли, а искать все ссылки заново мне лень. На всякий случай, если эта шняга всплывет где-то в прессе, имейте в виду. 

(5 comments | Leave a comment)

Comments
 
[User Picture]
From:rsokolov
Date:July 19th, 2014 11:31 am (UTC)
(Link)
On 14 July 2014 a new NOTAM was issued specific to the Dnipropetrovsk region. In that NOTAM the eastern edge of Ukrainian airspace was marked as off limits, but the NOTAM also was only applicable for FL260 – FL320 meaning for operations between 26,000 and 32,000 feet. The Boeing 777-200 operating as MH17 was approaching the specified area for this NOTAM but was flying at FL330, above the restricted space. It was not violating the NOTAM restrictions at that time.

At 14:56 UTC today another NOTAM was issued with the exact same coordinates as the one from earlier in the week. The new NOTAM extends the prior one by including all operations from FL320 up to “UNL” meaning unlimited altitude. Essentially eastern Ukraine is now a no-fly zone. This NOTAM was put in place after MH17 went down.

blog.wandr.
me/2014/07/notam-malaysia-airlines-mh17/
[User Picture]
From:oude_rus
Date:July 19th, 2014 11:34 am (UTC)
(Link)
Ага, спасибо.
[User Picture]
From:asund
Date:July 19th, 2014 12:39 pm (UTC)
(Link)
В комменте выше - не тот НОТАМ. Тот касается закрытия воздушного пространства востока Украины.

НОТАМ о закрытии ряда трасс в России ниже FL320 приводится, например, тут
http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/6129612/
(сообщение 28).

Он копируется по околоавиационным форумам, но первоисточника мне найти не удалось.

The airway is only closed up to FL320, the flight is planned at FL350 and the aircraft was flying at FL330, so the flight has complied with the NOTAM.
[User Picture]
From:oude_rus
Date:July 19th, 2014 03:38 pm (UTC)
(Link)
[User Picture]
From:muh2
Date:April 6th, 2015 12:01 pm (UTC)
(Link)
Если я понимаю, то первоисточник

Но это только Ростов. Возможно были затронуты соседние районы, но их коды мне искать лень.

A2681/14 NOTAMN
Q) URRV/QFALT/IV/NBO/AE/000/999/4716N03949E005
A) URRR B) 1407170000 C) 1408312359 EST
E) DUE TO COMBAT ACTIONS ON THE TERRITORY OF THE UKRAINE NEAR THE
STATE BORDER WITH THE RUSSIAN FEDERATION AND THE FACTS OF FIRING
FROM THE TERRITORY OF THE UKRAINE TOWARDS THE TERRITORY OF RUSSIAN
FEDERATION, TO ENSURE INTL FLT SAFETY DEP FM/ARR TO ROSTOV-NA-DONU
AD TO/FM MOSCOW FIR CARRIED OUT ALONG ATS RTE:
G128 KONSTANTINOVSK NDB (KA) - MOROZOVSK VOR/DME (MOR) AND
R11 MOROZOVSK VOR/DME (MOR) - BUTRI ON ASSIGNED FL.
DEP FM ROSTOV-NA-DONU AD TO DNEPROPETROVSK FIR CARRIED OUT ALONG
ATS RTE A102 KONSTANTINOVSK NDB (KA) - NALEM ON FL340 AND ABOVE.
ARR TO ROSTOV-NA-DONU AD FM DNEPROPETROVSK FIR CARRIED OUT ALONG
ATS RTE A712 TAMAK - SAMBEK NDB (SB) THEN DCT KONSTANTINOVSK NDB
(KA) ON FL330 AND ABOVE.
Powered by LiveJournal.com